Search
  • janezhudovernik

Pogovorimo se o stresu

Poznamo tri vrste stresa:

1️⃣ akutni stres,

2️⃣ epizodni akutni stres in

3️⃣ kronični stres.


Kadar se ljudje pritožujejo nad "stresom", običajno trpijo za kroničnim stresom. Kronični, trajni stres res ni majhna težava.


👇 Kronični stres vpliva na možgane in povzroča atrofijo amigdale, ključne žleze, ki regulira

stresni odziv in zmanjša hipokampus, kar poslabša spomin. Posledično odziv na stres postane neuravnotežen. Kar naenkrat nas že manjše težave spravijo v hud stresni odziv.


Po domače bi rekli, da so se naši "živci iztrošili". Postanemo nestrpni, razdražljivi in zmedeni. Verjetno se lahko poistovetite.


Povečane zahteve in tudi pandemija je pripomogla, da je kronični stres postal običajen način življenja in delovanja.


👆 Za vrhunsko zmogljivost in dosežke sta potrebna mirnost in osredotočenost. Kako se torej boriti proti kroničnemu stresu?


Obstajajo tri vrste orodij za obvladovanje stresa. V nadaljevanju predstavljam vse tri z nekaterimi izbranimi vajami in nasveti, ki jih lahko takoj uporabite.


1. Orodja za povečanje odpornosti na stres

Gre za to, da si privoščite več stresa. Vendar pozor: ta stres mora biti uravnotežen. Pri tem upoštevamo načelo hormeze, ki nas uči o pomenu odmerjenega stresa. Kratkotrajen odmerjen (doziran) stres, ki mu sledi dovolj dolg počitek za obnovo, dvigne našo odpornost na stres.


Visoko intenziven intervalni trening, mrzel tuš ali ledena kopel, vaje zadrževanja dihanja, so dejavnosti, ki blažijo kronični stres, čeprav so oblika akutnega stresa. Te vaje priporočam le če se ne spopadate s kroničnim ali epizodnim akutnim stresom kot je neprespanost ali slabše delovanje imunskega sistema zaradi prehlada. Takrat bodite previdni in si raje najprej privoščite počitek.


2. Orodja za zmanjšanje stresnega odziva

Kako gledate na stres? Katero od spodnjih dveh trditev bi izbrali?

A) Stres je škodljiv. Morali bi ga omejiti, zmanjšati in se ga na splošno izogibati.

B) Stres je koristen. Morali bi ga sprejeti, se naučiti živeti z njim in ga uporabiti v lastno korist.


Spremenite način razmišljanja o stresu. Naj pojasnim. Longitudinalna študija na univerzi v Wisconsinu, v kateri je sodelovalo preko 30.000 ljudi, je pokazala, da so tisti, ki so imeli prepričanje, da je stres škodljiv in da se ga je potrebno izogibati, imeli kar 43% večjo umrljivost! Ključni zaključek raziskave je bil, da je kombinacija stresa in PREPRIČANJA, da je škodljiv, smrtonosna. Preveč ljudi umira prezgodaj, ker verjame


, da je stres škodljiv.


Na stres s katerim se spopadate, glejte kot na nekaj, kar vam pomaga pri rasti, in vam bo! Številne druge raziskave potrjujejo, da sprememba pogleda deluje.


✅ Sem spadajo tudi različne dihalne vaje kot npr.: 4-7-8 ali dihanje v okviru kot tudi tehnika tapkanja EFT - tehnika čustvene svobode.


3. Orodja za dvig aktivacije

V določenih primerih potrebujemo določen nivo vzburjenosti in bi nam prevelika sproščenost lahko škodila. V takšnih primerih rabimo dvigniti nivo aktivacije.


✔ V to skupino orodij med drugimi spadajo tehnike kot je metoda dihanja po Wimu Hofu, afirmacije z močnimi položaji telesa in samohipnoza.


P.S. Če želite dostop do najmodernejših orodij in tehnik za povečanje zmogljivosti, odpravljanje stresa, povečanja energije in izboljšanja osredotočenosti na nalogo, razmislite o tem, da si kupite knjigo Uspešni pod pritiskom. Dodatne informacije dobite na: https://www.uspesnipodpritiskom.si/

18 views0 comments

Recent Posts

See All