Search
  • janezhudovernik

Domino učinek

Ste se kdaj igrali z dominami? Med drugim ste jih verjetno tudi postavili v vrsto in potem demonstrirali domino učinek. Podrli ste prvo domino in potem je ta podrla naslednjo in tako naprej. Meni je bilo to vedno fascinantno, kaj pa vam?

Poglejmo si ta učinek podrobneje. Ali veste, da lahko prva domina podere drugo, ki je kar 1,5-krat večja od nje? Predstavljajte si, da postavite v vrsto domine, kjer je vsaka naslednja 1,5-krat večja od prejšnje. Vzemimo 13 domin, pri čemer je prva velika 5 mm, široka 2,5 mm in debela en mm, zadnja pa je velika 1 m in težka skoraj 50 kilogramov. Potisnite prvo »mikro« domino in na koncu dobite glasen BUM. Ta poizkus si lahko ogledate na YouTube

posnetku: https://www.youtube.com/watch?v=y97rBdSYbkg Poizkus nam pokaže, kako majhna aktivnost lahko vzpostavi vztrajnostni moment in prinese velike rezultate. Poglejmo si to na dveh primerih.

1. Grajenje novih navad Majhna aktivnost, ki jo redno izvajate vsak dan, vam bo prinesla veliko večje rezultate, kot velika, ki jo naredite enkrat na teden. Redno jutranje raztezanje in telovadba (recimo 5 min), vam bo prinesla boljše rezultate kot 60 minut vadbe enkrat na teden. Poleg tega, da je veliko večja verjetnost, da boste telovadili 5 minut kot pa eno uro, boste kmalu razvili tudi novo navado. Pri večjih projektih kaj hitro začnemo odlašati in jih prestavljati na jutri. Poleg tega pa, ko spremenite eno vedenje, bo to aktiviralo verižno reakcijo in vplivalo tudi na vaša druga vedenja.

Izkoristite moč majhnih korakov in domino učinka. Določene intervencije in strategije, ki sem jih opisal v knjigi Uspešni pod pritiskom, so kot zgoraj omenjena mikro domina. Vzele vam

bodo 2-3 minute časa. Ko jih začnete izvajati, dobite vztrajnostni moment, ki pripelje do nove navade. Rezultat? Kar naenkrat ste bolj odporni, močni, samozavestni in pripravljeni na večje izzive.

2. Postavite si velik cilj Naslednja domino učna izkušnja je povezana s cilji. Ste pogledali video? Če ste ga, potem ste slišali, če bi imel 29 domin, bi bila zadnja velika kot znamenita stavba Empire State Building v New Yorku (380m). Podrli pa bi jo s prvo mikro domino. Postavite si velik cilj in potem začnite z mikro korakom, mikro aktivnostjo. Pri tem si pomagajte s tehniko WOOP (podrobneje o tehniki v knjigi Uspešni pod pritiskom). Če ne razdelate velikega cilja v manjše obvladljive korake (domine), je veliko večja verjetnost, da boste odlašali. Velik cilj lahko predstavlja preveliko obremenitev. Predstavljajte si, da bi morali podreti Emipre State Building!


V mojem primeru je bil velik cilj napisati knjigo. Zelo velik cilj. Zavedajoč tega sem uporabil načelo domino učinka. Razdelil sem ga v majhne dnevne aktivnosti – svoje mikro domine. Moja mikro domina je bilo vsaj pol ure pisanja petkrat na teden. To pa je že obvladljiv cilj, mar ne? Nisem se obremenjeval z napisanim, ampak je bilo ključno, da sem se usedel in vsaj pol ure pisal. Včasih sem v tem času napisal bore malo, pogosto pa sem pisal več ur skupaj.


Rezultat je bil knjiga Uspešni pod pritiskom. Postavite si svoj veliki cilj za prihajoče leto 2022! Nato določite mikro domine – vmesne cilje ali še bolje obvladljive aktivnosti. Začnite oz. prevrnite prvo domino in ponavljajte znova in znova.

Kateri bo vaš naslednji veliki cilj? Katera bo vaša prva domina s katero boste sprožili verižno reakcijo in na koncu »podrli« vaš želeni cilj? Uspešno!

11 views0 comments

Recent Posts

See All